Selvevaluering
Skolen anvender en evalueringsmodel, som er udarbejdet af Danmarks Privatskoleforening og godkendt af Undervisningsministeriet. Modellen er meget omfattende, idet stort set ethvert hjørne af skolens virksomhed skal evalueres.
Evalueringen er først og fremmest et internt værktøj, og vi forventer, at hele arbejdsprocessen vil højne bevidstheden om hvad, hvordan og hvorfor vi gør, som vi gør.
En styregruppe bestående af skolens ledelse og 2 lærerrepræsentanter står for planlægningen og uddelegeringen af evalueringsopgaverne.
Følgende områder skal evalueres:
- Skolens profil
- Elevernes faglige standpunkt og generelle udbytte af undervisningen
- Undervisningens mål, tilrettelæggelse og gennemførelse
- Elevens alsidige udvikling
- Frihed og folkestyre
- Tilbud om undervisning i 10. klasse
- Specialundervisning
- Dansk som andetsprog
- Elevens videre forløb i uddannelsessystemet
- Skolelederens kvalitetssikring og kvalitetsudvikling af undervisningen
- Samlet vurdering og handleplan
Alle områder skal efterfølgende evalueres mindst hvert 3. år